Geachte (amateur-) heraldicus,
Welkom op het forum voor en door gelijkgestemden welke zich, zowel professioneel als hobbymatig, bezighouden met de wondere wereld der heraldiek.
Hoewel heraldiek (wetenschap die zich bezighoudt met de studie van het ontstaan, de ontwikkeling en de betekenis van (heraldische) wapens) in de huidige tijd via internet steeds toegankelijker wordt voor iedereen, blijven er altijd nog vragen of merkwaardigheden over. Dit is de plek om vragen over heraldiek of merkwaardigheden in de openbaarheid te brengen, om zo met elkaar een antwoord te vinden.
Waarom dit forum?
In mijn zoektocht naar de juistheid van enkele gegevens over diverse familiewapens, bleek dat de officiële instanties, waar (semi-) professionele herauten hun werkzaamheden hebben, mij geen antwoorden konden geven op mijn vragen. Dat was iets waar ik geen rekening mee gehouden had, en dus moest ik mijn zoektocht verder uitbreiden. Dit had tot gevolg dat mijn onderzoek lang duurde. Uiteindelijk heb ik mijn antwoorden gekregen, maar dat deed bij mij nog een vraag rijzen. Waarom niet een community maken waar iedereen zijn of haar kennis kan delen, zodat het zoeken naar antwoorden vergemakkelijkt wordt.
Voila! Voor u ziet u het resultaat. Een forum voor en door mensen die heraldiek als hobby hebben, of die heraldiek als (semi-)beroep uitoefenen.
Veel plezier met uw bezoek aan dit forum, en voel u zelf vrij om uw kennis te delen met anderen.
Marco